Optymalizacja stron, o co w tym chodzi?

optymalizacja stron www, o co w tym chodzi


W tym artykule chcemy omówić najistotniejsze czynności, które trzeba wykonać na stronie www, aby była ona przyjazna dla wyszukiwarki Google. Dostosowanie strony do wymogów konkretnej przeglądarki to waśnie optymalizacja. Optymalizacja jest jednym z filarów pozycjonowania i ma duży wpływa na pozycje Twojej strony w Google.

Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron opiera się na 3 filarach.

1) Optymalizacji strony,
2) Zdobywaniu linków,
3) Treści w serwisie www.

Optymalizacja strony www, tak jak wspominaliśmy wcześniej to jeden z głównych filarów SEO.


Podstawy optymalizacji strony

1. Hierarchia strony/sklepu
Na samym początku trzeba określić z jakich podstron składa się Twoja strona i które podstrony są najważniejsze. Strona główna powinna zawierać główną ofertę strony czyli rodzaj usług, które wykonujemy. To ona powinna być głównym elementem strony. Dodatkowo warto zadbać o  podstrony.

Musisz dobrze ułożyć ofertę Twojej firmy w hierarchii podstron.
Jeżeli Twoja oferta to:

1) Remonty,
2) Malowanie,
3) Flizowanie

Działasz na terenie Poznania to najlepiej całą ofertę umieścić na oddzielnych podstronach i wszystkie je zoptymalizować.

Przykład 1
Strona główna – Frazy:  Remonty domów i mieszkań Poznań (najważniejsza fraza)
Podstrona 1 – Frazy:  Malowanie ścian, usługi malarskie Poznań
Podstrona 2 – Frazy:  Flizowanie, układania płytek, glazurnik Poznań

Przykład 2
Strona główna – Tworzenie stron i sklepów www Leszno (najważniejsza fraza)
Podstrona 1 – Frazy:  Pozycjonowanie stron www Leszno
Podstrona 2 – Frazy:  Woocomerce, Wordpress Leszno

Następnym krokiem będzie dokonanie zmian w obrębie każdej z tych podstron.


2. META TAGI

TAG TITLE
Meta title to tytuł podstrony, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwarki pod naszym linkiem. Tag title jest jednym z ważniejszych elementów, które Google bierze przy ustalaniu pozycji wyszukiwania. Każda podstrona musi mieć swój własny i oryginalny meta title. Jego długość może maksymalnie wynosi 70 znaków, dłuższe tytuły są urwane podczas wyświetlania.


Description
Tag description to krótki opis podstrony. Powinien zajmować ok 150 znaków, czyli dwa zdania. Jest wyświetlany zaraz pod meta title. Nie bierze on udziału w przypadku ustalania rankingu strony. Nie należy jednak o nim zapominać, ponieważ opis ten jest ważny dla odwiedzających. Jeśli opis ich zainteresuje, wtedy wejdą na Twoją witrynę, jeśli będzie niedbały i mało interesujący, wtedy użytkownik wybierze inną pozycję w rankingu. Jeśli nie uzupełnimy opisu, zostanie on automatycznie i zupełnie losowo wybrany z naszej strony.

3. Treść

Sposób formatowania treści jest bardzo ważny dla przyjaznej optymalizacji dla Google. Z jednej strony autor zawsze ma możliwość wyboru, w jaki sposób zoptymalizuje treści na swojej stronie, jednak Google faworyzuje treść, która posiada tytuły, śródtytuły, nagłówki i akapity z tekstem. Na co więc przede wszystkim zwrócić uwagę?

Nagłówki – tytuły
Dla Google nagłówki to tytuły oraz śródtytuły, które zamieszczamy w samej treści na stronie. Najlepiej zanim treść udostępnimy powinniśmy oznaczyć ją jako nagłówek i nadać jej wagę. Nagłówki możemy określać jako „Nagłówek 1 – 6 lub H1-H6”. Nagłówek, który oznaczamy jako H1 powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe dla strony internetowej. Nie może być zbyt długi i na podstronie zamieszczamy go tylko raz. Każdy kolejny nagłówek może występować więcej razy, należy jednak pamiętać, że im większa cyfra przy H, tym nagłówek dla Google jest mniej ważny.

Tekst zwykły – akapit
Treść, którą zamieszczamy na stronie jest kolejnym ważnym elementem dla optymalizacji. Treść tzw „zwykła treść” powinna zawierać dużo znaków i kilka fraz kluczowych. Warto na samym początku tworzenia strony zadbać o słowa kluczowe oraz frazy kluczowe, ale to temat na inny artykuł. Istotne jest by zamieszczone słowa kluczowe były wplecione w treść naturalnie. Nie można zamieszczać ich sztucznie, np. “Oferujemy wykończenia wnętrz Poznań, wśród naszych usług znajduje się malowanie ścian Poznań” To nie jest naturalne dla Google, i nie wygląda dobrze dla użytkownika.
Zamieszczone przez nas frazy należy pogrubić i podkreślić. Pogrubianie zawsze zwiększa siłę frazy, także warto o tym pamiętać i stosować to w udostępnianej przez nas treści.

Hierarchia nagłówków i treści
Fakt w jaki sposób dodajemy nagłówki jest bardzo ważny. Na początku wydaje się być to bardzo skomplikowane, jednak gdy ustalimy ważność treści i będziemy się tego trzymać to szybko wejdzie nam to w nawyk. Sama treść, którą wrzucamy powinna być rzeczowa i z sensem. Ważne by zawierała dużo ciekawych informacji, a nie była tylko laniem wody napełnionym słowami kluczowymi. Zobacz w jaki sposób można stworzyć schemat hierarchii dla nagłówków:


<h1>Flizowanie</h1><p> Zwykły tekst, można czasem pominąć</p>
    <h2>Układanie płytek</h2><p>Zwykła treść, opowiadający o tym śródtytule.</p>
           <h3>Płytki wielkoformatowe</h3><p>Tekst....</p>
           <h3>Kładzenie glazury</h3><p>Tekst…</p>
                <h4>Rodzaje glazury </h4><p>Tekst…</p>
                <h4>Cennik </h4><p>Tekst…</p>
    <h2>Sprawdzony glazurnik w Warszawie</h2>...

4. Linki wewnętrzne

Ważne jest by wszystkie podstrony w serwisie były linkowane wzajemnie, nie tylko z poziomu menu ale też z treści podstron. Linki wewnętrzne są ważne dla użytkownika strony, ponieważ dają szybką możliwość poruszania się po całej witrynie. Bardzo ważne jest jednak by tego typu linki umieszczać rozważnie, a nie przypadkowo. Wszystkie podstrony w serwisie powinny być linkowane wzajemnie i to nie tylko z poziomu menu ale także z treści podstron. Pamiętać jednak należy o tym dodany link pasował do dodanej treści. Linki można zamieszczać w postaci słów kluczowych lub całych fraz. Treść na blogu także może być linkowana w ten sposób. Przypomnę w tym miejscu o najważniejszej zasadzie. Wszystkie dodawane linki i treści powinny być naturalne. Jeśli frazy są wpisywane na siłę w treść, często są one ignorowane przez Google i wcale nie pomaga to w pozycjonowaniu witryny internetowej. Maksymalna ilość linków na podstronie to kilka sztuk. Większa ilość wygląda nienaturalnie i jest ignorowana przez Google.

5. Zdjęcia z tekstem alternatywnym

Każde dodane i udostępnione przez nas zdjęcie ma możliwość by dodać opis oraz tekst alternatywny. Nie pomijamy tego kroku i każde dodane zdjęcie powinno posiadać tekst alternatywny. W tym miejscu warto zamieścić opis tego zdjęcia. Ma to duże znaczenie dla Google, ponieważ nie widzi on obrazka, a po wpisanej przez Ciebie treści łatwiej jest mu dopasować pasujące zdjęcie do wpisanego przez użytkownika zapytania.


DWIE DODATKOWE RZECZY, KTÓRE SĄ ISTOTNE

1. Prędkość ładowania strony
Zbyt długie ładowanie strony może zniechęcić użytkownika do poruszania się po niej, a dodatkowo strony, które ładują się wolno spadają także w rankingu podczas wyszukiwania. Od czego zależy prędkość ładowania się strony? Jest kilka czynników jednak najważniejsza to wielkość i objętość dodawanych zdjęć na strony, jakość i parametry serwera, a także sam kod. Zdarza się, że do kodu wkradają się niepotrzebne elementy, który spowalniają działanie strony. Dlatego tak ważne jest by podczas dopisywania dodatkowej treść trzymać porządek w kodzie i panować nad jego hierarchią. WordPress pomaga użytkownikom i stworzył specjalną wtyczki Super Cache i Autoptimize, które pomagają przyśpieszyć ładowanie strony. Warto ją zainstalować ponieważ bez dodatkowych kombinacji przyśpiesza ładowanie strony.

2. Certyfikat SSL
Certyfikat SSL pojawia się na stronie jako zielona kłódka w adresie. Od kilku lat jest to jeden z czynników wpływających na pozycję strony w Google. Ten certyfikat niestety trzeba wykupić, jednak warto to zrobić, szczególnie w przypadku nowych stron. Jeśli zdecydujesz się na wdrożenie SSL na funkcjonującą już stronę, to warto zlecić to fachowcom lub dokładnie wszystko sprawdzić osobiście. Niepoprawne wdrożenie SSL może skutkować dużym obniżeniem pozycji.
Strona z certyfikatem zamiast http ma w linku https. Adres który zaczyna się https posiada ten certyfikat. Google rozpoznaje to jako dwie oddzielne podstrony. Kiedy dodamy certyfikat niepoprawnie to dla Google wszystkie nasze podstrony mogą stracić moc. Dlatego trzeba wykonać przekierowanie 301 w httaccesie z każdej podstrony z http na https. Jeżeli używasz Wordpressa to SSL możesz wdrożyć za pomocą wtyczki Really Simple SSL, wtyczka zadba o poprawne przekierowania.

Poprawna optymalizacja strony to temat rzeka. Jest wiele elementów, które mogą pomóc w podniesieniu pozycji w Google i wiele, które sprawią, że pozycję utracimy. Te wymienione w tym artykule są najważniejszymi elementami. Dzięki kilku prostym trikom na stronie zapanuje porządek, który jest przyjazny zarówno dla użytkownika, jak i dla Google. A przecież zależy nam na satysfakcji. 

Zapraszam do kontaktu

Mając 10 letnie doświadczenie w branży, znając temat zarówno od strony kreacji, programowania jak i marketingu, chętnie służę radą w wyborze najlepszej “drogi reklamowej” dla Państwa firmy.

Jestem praktykiem, cenię sobie przejrzystość oferty, dobry kontakt i zdecydowane działanie.

Łukasz Sochacki
właściciellinkedin
tel. +48 603-651-245
biuro@artso.pl

ARTSO
ul. Głogowska 132/140
60-243 Poznań

Formularz

2 + 3 = ?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ARTSO Łukasz Sochacki, ul. Głogowska 132/140, 60-243 Poznań umieszczonych w tym formularzu w celu otrzymania oferty i informacji związanych z realizacją usług. Podaję swoje dane dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą. Wiem, że zgodę tą mogę wycofać wysyłając wiadomość na e-mail biuro@artso.pl używając adresu, którego zgoda dotyczy. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się Polityce Prywatności.


ARTSO.pl - Zapraszamy do współpracy

ARTSO.pl
Agencja interaktywna
ul. Głogowska 132/140, 60-243 Poznań