Emocje podczas budowania marki
Przeglądając identyfikacje obcojęzycznych firm nie zawsze rozumiemy ich treści, ale prawie zawsze rozumiemy emocje, które przekazują. Kształt, kolor, font, przestrzeń, zdjęcia, gabaryty niosą ze sobą różne rodzaje emocji.
więcejJak przeliczyć konwersję sklepu www i jakiego spodziewać się dochodu?
Konwersja jest wskaźnikiem mówiącym o tym, jakie rezultaty przynoszą działania marketingowe, jakich się podejmujemy. W przypadku sklepów www będzie to stosunek ilości odwiedzin do zrealizowanych zamówień.
więcejFiltrowanie produktów w sklepach www
Badanie pokazują, że zaledwie 30% konsumentów szuka określonych produktów, reszta zwykle przegląda asortyment. Dlatego tak ważne jest to, by sprzedawca w swoim sklepie www uwzględnił filtrowanie produktów. Dobrze wdrożone filtry pomogą bowiem klientom przeszukać tysiące produktów i skupić się na takich, które odpowiadają ich potrzebom.
więcejElementy nowoczesnej strony www
Nowoczesna strona www kojarzona jest przez klientów bezpośrednio z cechami firmy. Warto podkreślić więc najważniejsze elementy oferty za pomocą właściwej identyfikacji wizualnej. Szczególnie, że trendy wskazują na to, że w tym roku co raz więcej firm zdecyduje się na tworzenie unikalnej, spójnej marki.
więcejMarketing w projektowaniu - AIDA
Jak zaprojektować reklamę, aby kupujący wybrał ten produkt a zrezygnował z innego? To pytanie zaczęto sobie zadawać, gdy na rynku pojawiło się więcej towarów niż wynikałoby to z potrzeb ludzi. Zaczęto obserwować zachowania ludzi w sytuacjach kontaktu z towarem i tak powstał opis reakcji potencjalnego klienta: Attention - Interest - Desire - Action. W skrócie AIDA.
więcejTrzy cele nowego projektu, które warto przemyśleć
Każdy projekt musi mieć cel swojego istnienia. Projekt, przed którym nie postawiono żadnego celu, może w ogóle nie powinien być realizowany. Potrzebne zatem jest zwrócenie uwagi na zasady projektowania i istotę brandingu.
więcejKonsumenci nie potrzebują marek?
Tytuł artykułu jest celowo prowokacyjny, zwłaszcza dla ludzi zajmujących się marketingiem. Pomyśl … gdyby istniał sklep bez marek, to konsument znalazłby w nim wszystkie artykuły, których potrzebuje. Prawda?
więcej"JA" idealne i "JA" rzeczywiste podczas wyboru marek
Ludzie wybierają produkty tych marek, które opowiadają pozytywną historię na ich temat. W przypadku produktów zaspakajający potrzeby wyższego rzędu, konsumenci traktują posiadane przedmioty jako „przedłużenie” samych siebie.
więcejOptymalizacja stron, o co w tym chodzi?
W tym artykule chcemy omówić najistotniejsze elementy optymalizacji stron www. Optymalizacja jest jednym z filarów pozycjonowania i ma duży wpływa na pozycje Twojej strony w Google.
więcejJak wybrać nazwę dla domeny? Pozycjonowanie a nazwa domeny.
W Internecie znajduje się wiele sprzecznych informacji na temat tego, czy zamieszczanie fraz kluczowych w domenie ma znaczenie dla pozycjonowania strony internetowej. Jeszcze kilka lat temu zamieszczanie słów kluczowych w nazwie domeny przynosiło miarodajne efekty. Aktualnie Google...
więcejAbove the Fold - zapomniana zasada projektowania?
Kiedyś ludzie czytali gazety. Gazety to duże płachty zadrukowanego papieru. Trzeba je złożyć na pół, żeby dało się je sprawnie dostarczyć do kiosku. Złożona na pół gazeta ma dwie strony. Niewidoczną, na której leży, i widoczną, którą można od razu przeczytać bez rozkładania całości. Ta część znajduje się powyżej zagięcia. Above the fold.
więcejIle bodźców rozróżniamy?
Ile powinno być punktów w ofercie? Ile bodźców rozróżniamy? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć George Miller. Przeprowadził badania psychologiczne nad zapamiętywaniem informacji i odkrył, że rejestrujemy 7 (±2) bodźców. Tą wartość stosuje się tam, gdzie prezentuje się informacje. Liczba zwana jest Magic Seven.
więcejKey Visual. Czy już czas?
Kiedy logo nie wystarcza, firma szuka innych sposobów identyfikacji. W przestrzeni rynku istnieje wiele znaków firmowych, wiele nazw, wiele marek. Nowych przybywa i są one do siebie podobne. Niektóre są wręcz stylizowane tak, żeby wyglądały jak logo znanej konkurencji. Nawet jeśli nazwa firmy, nazwa marki czy logo wyodrębnia się z otoczenia, może nie przenosić wystarczająco jasnego przekazu do grupy docelowej.
więcejLanding Page co to jest?
Najistotniejsza w Landing Pagu jest jego skuteczność. Osiąga się ją dzięki skracaniu drogi zakupowej i dobremu UX. Gdy firma przygotowuje akcję promocyjną jednego towaru, chce, żeby proces ewentualnego zakupu przebiegał szybko i sprawnie. Jeśli link na stronie z reklamą przenosiłby zainteresowaną osobę na stronę działu z wieloma produktami lub co gorsza na stronę główną, klient mógłby nie znaleźć produktu, po który tu przyszedł.
więcejKiedy CMS Wordress, kiedy inne rozwiązanie?
Content Management System - w skrócie CMS - to system zarządzania treścią strony internetowej. Użytkownik wpisuje login oraz hasło i dostaje się do panelu administracyjnego, dzięki któremu może umieszczać i modyfikować treści strony internetowej, widoczne później dla odwiedzających.
więcejHistoria internetowych sklepów spożywczych
Rynek spożywczy sklepów www wyłaniał się powoli, jego początki datuje się na koniec lat 80. Wtedy właśnie w USA, małe lokalne firmy zaczęły przyjmować zamówienia na artykuły spożywcze telefonicznie i drogą faksową oraz zatrudniły „zawodowych kupujących", którzy nabywali zamówione artykuły w rzeczywistych sklepach. Wkrótce biznes przybrał postać typowego sklepu internetowego.
więcejStrona typu One Page
Strony internetowe typu One Page powstały po to, aby usprawnić przeglądanie treści na ekranach smartfonów. Na małym ekranie trudno jest klikać w małe pola zakładek, służących do nawigacji. Łatwo jest jednak przewijać zawartość, przesuwając ją z góry na dół. Strony One Page'owe zwykle mają jednak standardowe pola linków kolejnych podstron, ale ten sposób nawigacji kierowany jest raczej do użytkowników komputerów stacjonarnych i nie musi być wykorzystywany do przeglądania treści.
więcej