Najstotniejsza w Landing Pagu jest jego skuteczność. Osiąga się ją dzięki skracaniu drogi zakupowej i dobremu UX strony www.
Gdy firma przygotowuje akcję promocyjną jednego towaru, chce, żeby proces ewentualnego zakupu przebiegał szybko i sprawnie. Jeśli link na stronie z reklamą przenosiłby zainteresowaną osobę na stronę działu z wieloma produktami lub co gorsza na stronę główną, klient mógłby nie znaleźć produktu, po który tu przyszedł. Dlatego do każdej akcji promocyjnej tworzy się specjalną stronę internetową zwaną Landing Page. W ten sposób skraca się drogę, którą ewentualny klient musi przebyć w sklepie i obsługuje się proces sprzedaży, która nie jest możliwa u kogoś na stronie z reklamą.
Podobna metoda skracania drogi do towaru stosowana jest w hipermarketach, gdzie oferty z gazetki znajdują się od razu przy wejściu do sklepu. Nie jest to odpowiednik umieszczania promocji na stronie głównej, ponieważ na stronie głównej odwiedzający znajduje się dużo krócej niż na sali sklepu, a przewijanie strony z dużą ilością ofert skutecznie zaburza proces promocji. Wchodząc do hipermarketu, klient 'ląduje' w strefie promocji, ma pod ręką wszystko, co widział w gazetce. Na stronie Landing Page odwiedzający 'ląduje' przekierowany z grafiki reklamy i również ma bezpośredni dostęp do towaru.
Landing Page to strona specyficzna. Nie ma na niej informacji o innych produktach firmy czy nawet linków do takich ofert. Jest informacja o promowanym towarze, cena i przycisk 'kup teraz'. Tyle. Strona Landing Page obsługuje zakup promowanego towaru, ale w przeciwieństwie do podstron w sklepie internetowym jest dostępna wyłącznie z zewnątrz - z reklamy wykupionej na innej stronie (wszyscy lubimy reklamy na stronach, prawda?). Promowany towar oczywiście można kupić, wchodząc na jego podstronę z odpowiedniego działu, ale jest to inna, niepromocyjna droga sprzedaży.
Landing Page jest pozbawiona wszystkiego, co nie jest związane ściśle z procesem tzw. konwersji, czyli zamiany oglądającego w kupującego.
Akcje promocyjne mają swoją specyfikę i często charakterystyczną dla siebie grafikę. Ten sam motyw przewodni odwiedzający powinien znaleźć na Landing Page. Będzie w ten sposób wiedział, że cały czas znajduje się w zakresie swojego zainteresowania. Landing Page jest przeniesieniem małej grafiki reklamowej wykupionej na obcej stronie na stronę własną w sposób zachowujący ciągłość przekazu. Na grafice reklamy mamy zielone listki - na stronie Landing Page mamy zielone listki, na grafice reklamy mamy plażę i słońce - na stronie oferty również jest plaża i słońce. To samo, tylko większe i z przyciskiem 'kup teraz'. Proste.
Analiza danych
Ważna kwestią jest prowadzenie analizy danych, która pokazuje jak landing page konwertuje. Przy odpowiedniej skali przesięwzięcia należy ulepszać konwersje z każdą emisją landig paga. Wszystko po to by wynik biznesowy był najlepszy. O tym w oddzielnym artykule.
Poniżej screen z przykładowego Landing Page
Zapraszam do kontaktu
Mając 10 letnie doświadczenie w branży, znając temat zarówno od strony kreacji, programowania jak i marketingu, chętnie służę radą w wyborze najlepszej “drogi reklamowej” dla Państwa firmy.
Jestem praktykiem, cenię sobie przejrzystość oferty, dobry kontakt i zdecydowane działanie.
Łukasz Sochacki
właściciel
tel. +48 603-651-245
biuro@artso.pl
ARTSO
ul. Głogowska 132/140
60-243 Poznań
Formularz