Copywriting jest częścią Content Marketingu. Content Marketing czyli marketing za pomocą treści to sposób pozyskiwania klientów, polegający na przekazywaniu im najbardziej interesujących informacji o usłudze lub produkcie w formie pisanego przez eksperta artykułu, który można przeczytać.
Informacje o użytkowaniu produktu, porady i podpowiedzi dotyczące dodatkowych funkcji - czyli jak wiele korzyści odniesie klient, zamawiając usługę lub wybierając ten właśnie towar. Opisywanie cech i korzyści zawsze działa. Nawet informacje o sposobie wykonania towaru czy usługi, możliwe opcje, napotykane problemy mogą być interesujące. To buduje zaufanie. Buduje wizerunek firmy. Ktoś, kto prezentuje takie informacje na stronie, musi się znać - wie, co ma w ofercie, sprzedaje coś, co sam chciałby kupić.
Content Marketing to reklama bez reklamy.
Skuteczny sposób wypromowania produktu lub usługi.
Proszę o wycenę
Dobre zdjęcie nie wystarczy. Strona internetowa musi zawierać teksty. To właśnie teksty sprawiają, że odwiedzający stronę zostaje na dłużej. Zainteresuje się przekazem firmy. Zrozumie rzeczy, o których nie wiedział.
Opisujemy najważniejsze cechy oferowanych produktów i usług. Zwięzły opis zawiera cechy, które definiują oferowaną wartość. Dzięki dobremu opisowi klient będzie pewny, że kupuje to, czego szukał. Zwięzłe opisy odróżniają podobne produkty i pomagają wybrać.
Dobra nazwa to połowa sukcesu. Nazwa firmy, nazwa kampanii, hasło firmowe. Nazywanie rzeczy określa ich charakter, jest nośnikiem emocji, w kilku słowach przenosi ideę. Nazwa dobrej firmy czy jej kampanii musi wpisywać się w profesjonalny stan rynku. To zadania dla Copywritera.
Blogi to strony tematyczne. Każdy blog to zestaw krótkich opisów, pokazujących część zagadnienia. Dodawane systematycznie, przywiązują klienta do miejsca, w którym może się dowiedzieć czegoś wartościowego.